Scenariusz zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla Z.T.I-IV Przedmiot:Funkcjonowanie w środowisku Temat dnia:Program aktywności”Kolorowe dni” Temat zajęć :Poznajemy przedmioty w kolorze pomarańczowym.
Cel głowny: -wyszukiwanie w klasie przedmiotów w kolorze pomarańczowym. Cele operacyjne: -uczeń potrafi odpoznać swój znaczek na liście obecności, -uczeń potrafi nazwać dzień tygodnia, porę roku,nazwę miesiąca i odpoznać etykiety z w/w nazwami, -uczeń potrafi odpowiedzieć wyrazem lub prostym zdaniem na pytanie nauczyciela, -uczeń potrafi ułożyć zdanie obrazkowo-wyrazowe z wyrazów:to, jest,to są(M.K,W.W.) -uczeń potrafi ułożyć proste zdanie pod obrazkiem,(I.C.,D.W.) -uczeń potrafi wykonać ćwiczenia Metodą Ruchu Rozwijającego W.Sherborne, oraz metodą Dennisonów, -uczeń potrafi liczyć w zakresie jemu dostępnym(W.W w zakresie 2 ,I.C. w zakresie 8, D.W. w zakresie 10 ,M.K.w zakresie 12) -uczeń wie, że nie należy niszczyć przedmiotów. Metody:słowne,oglądowe,metoda W.Sherborne,metoda Dennisonów,metoda wzmocnień pozytywnych,pedagogika zabawy. Forma pracy; -zbiorowa jednolita, -zbiorowa zróżnicowana, -indywidualna Srodki dydaktyczne: -etykiety z nazwą dnia tygodnia,porą roku, nazwa miesiaca, -znaczki dla kazdego dziecka na listę obecności, -obrazki, rozsypanka obrazkowo-wyrazowa ,rozsypanka wyrazowa, etykiety cyfr, -pomarańczowe przedmioty, -kreda pomarańczowa. Tok zajęć: 1.Zajęcia wstępne: -powitanie dzieci, -odpoznawanie etykiet z nazwą dnia tygodnia, porą roku, nazwa miesiąca, -zaznaczanie obecności na liście obecności, -omówienie stanu pogody, zaznaczenie na liście pogody, II.Obserwacja połączona z działaniem: 1.Wyszukiwanie pomarańczowych przedmiotów znajdujacych się w klasie i formułowanie odpowiedzi na pytania nauczyciela. 2.Zabawa:Co się zmieniło na ławce? 3.Układanie zdań obrazkowo-wyrazowych z wyrazów:to, jest, to ,są (M.K,W.W.) 4.Układanie prostych zdań pod obrazkami(I.C.,D.W) 5.Przerwa śródlekcyjna:ćwiczenie metodąDennisonów:leniwa ósemka oraz metodą ruchu W.Sherborne :jazda na pośladkach. 6.Liczenie pomarańczowych przedmiotów w zakresie dostępnym uczniowi: (W.W.w zakresie 2, I.C.w zakresie 8, D.W. w zakresie10, K.M.w zakresie 12. 7.Ocena pracy uczniów. 8.Ewaluacja zajęć.
Bożena Krakowska
|